Αν θέλαμε να συνοψίσουμε σε λίγες γραμμές τις προτάσεις μας για το πώς πρέπει μία επιχείρηση να αντιμετωπίσει την σημερινή κρίση, θα σημειώναμε τα εξής:
- ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: Αναπτύξτε προϊόντα για εξαγωγές και βρείτε κανάλια προώθησης σε νέες αγορές
- ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ: Φτιάξτε ξεκάθαρη δομή, δώστε αρμοδιότητες στα στελέχη σας, βάλτε τους μετρήσιμους στόχους.
- PRODUCT MIX: Αφαιρέστε τα προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν μικρό ή αρνητικό μικτό, εκτός κι αν είναι εντελώς απαραίτητα σαν συμπλήρωμα των άλλων.
- ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ: Κάνετε πιο σφιχτή τη δομή του, στοχοποιήστε και παρακολουθείστε πιο σωστά τους πωλητές, χρησιμοποιήστε τεχνολογίες όπως CRM, τιμολογήσεις επί αυτοκινήτου, κλπ.
- ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ: Παρακινείστε και ανταμείψτε σωστά το προσωπικό σας, τόσο ως προς το σχήμα προμηθειών των πωλητών, όσο και ως προς τα bonus των υπολοίπων
- ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Εγκαταστήστε και παραμετροποιήστε σωστά πακέτα ERP, ενοποιώντας όλες τις λειτουργίες σε μία πλατφόρμα. Αντικαταστείστε όσες περισσότερες χειρόγραφες διαδικασίες μπορείτε.
- ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Βελτιώστε τον προγραμματισμό της παραγωγής και βρείτε τρόπους παρακολούθησης και αύξησης της παραγωγικότητας.
- ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Δείτε πώς μπορείτε να αναβαθμίσετε τον παραγωγικό σας εξοπλισμό, μέσω leasing και λοιπών μεθόδων μακρόχρονης πίστωσης.
- ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ: Βρείτε τρόπους να τηρείτε το απόθεμα στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, κι αν είναι δυνατόν εισάγετε συστήματα WMS (Warehouse Management Systems).
- REPORTING: Αναπτύξτε σωστό σύστημα αναφορών, ώστε αυτό να αποτελέσει δυνατό εργαλείο της διοίκησης για τις καθημερινές και τις μακροπρόθεσμες αποφάσεις. Θυμηθείτε ότι το λογιστήριο δεν είναι μόνο «για την Εφορία»
- ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Ρυθμίστε τυχόν κόκκινα δάνεια, εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες προγραμμάτων ΕΣΠΑ, αναζητήστε επενδυτή ή στρατηγικό συνεργάτη.
- OUTSOURCING: Δώστε σε εξωτερικούς συνεργάτες όσες περισσότερες λειτουργίες μπορείτε, χωρίς να διακινδυνεύσετε την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών σας.
- MARKETING: Εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες των social media και του Internet, αξιοποιώντας καλύτερα το marketing budget σας.
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ: Επιδιώξτε στρατηγικές συνεργασίες όπου μπορείτε.
- BUSINESS PLAN: Συντάξτε ένα Business Plan, στο οποίο θα απεικονίσετε όλα αυτά, θα χαράξετε την στρατηγική των επομένων 3-5 ετών, θα εντοπίσετε την ανάγκη περαιτέρω χρηματοδότησης και θα έχετε βάση σύγκρισης στη φάση της υλοποίησης.
—-